NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
Thema's en sectoren
Bron: CBS (SS'12), Rapportage Sport SCP 2014
Watersport
Gebruik van jachthavens (excl. gemeentelijke jachthavens), naar capaciteit aan zomerligplaatsen (2012)
(in absoluten en in procenten)
Bron: Toekomst van de vaste gast, CELTH
Watersport
Bestedingen vaste gast (2014)
Aantal bootvakanties (x 1.000)
Totaal
Binnenlandse vakanties
Buitenlandse vakanties
Bron: NBTC-NIPO Research, CVO
Watersport
Ondernomen bootvakanties door Nederlanders (2013-2016)
Aantal vakanties (x 1.000)
Bron: NBTC-NIPO Research, Watersportonderzoek
Watersport
Bezit van watersportgoederen en –uitrustingen van Nederlanders (2013)
Bron: NBTC-NIPO Research, Watersportonderzoek
* Nederlanders die meerdere watersporten beoefenen, tellen dubbel mee in de individuele watersportactiviteiten. Totaal watersport geeft het unieke aantal personen aan.
Watersport
Ondernomen watersportactiviteiten in Nederland (2013)
Door Nederlanders van 18 jaar en ouder
Bezit watersportgoederen en -uitrustingen
Bezetting
jachthavens
Bestedingen watersporters
Watersportactiviteiten door Nederlanders
Aantal bootvakanties door Nederlanders
Watersport