NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
Reisproces
Bron: NBTC, Onderzoek Inkomend Toerisme
Inspiratie/oriëntatie
Gebruikte informatiebronnen door internationale bezoekers voor een vakantie in Nederland (2014)
Bron: NBTC-NIPO Research, Trends in zoeken en boeken
Inspiratie/oriëntatie
Top 10 gebruik van internet/applicaties op smartphone/tablet tijdens vakantie in eigen land (2015)
Toeristische vakanties waarbij gebruik is gemaakt van internet op eigen devices (95%)
Bron: NBTC-NIPO Research, CVO
Inspiratie/oriëntatie
Gebruikte informatiebronnen van Nederlanders ter voorbereiding van vakantie (2016)
Betreft toeristische vakanties
Stap 6
Waardering
Stap 5
Activiteiten
Stap 4
Verblijf
Stap 3
Vervoer
Stap 2
Boeken
Stap 1
Inspiratie/
oriëntatie
Populaire sites en/of applicaties tijdens vakantie in eigen land
Gebruikte informatiebronnen Nederlanders
Gebruikte informatiebronnen internationale bezoekers
Stap 1
oriëntatiefase
Inspiratie- en