NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
(Inter)nationaal toerisme & recreatie / Nederlandse vrijetijdsmarkt
Bron: NBTC-NIPO Research, weekmeting CVTO 2018
Nederlandse vrijetijdsmarkt
Top 10 populaire vrijetijdsactiviteiten onder Nederlanders in eigen land (2018)
Bron: NBTC-NIPO Research, jaarmeting CVTO 2018
* Vrijetijdsparticipatie geeft het percentage van de Nederlandse bevolking aan, dat in een bepaald jaar tenminste eenmaal een vrijetijdsactiviteit buiten de eigen woning
heeft ondernomen
Nederlandse vrijetijdsmarkt
Vrijetijdsparticipatie* door Nederlanders per cluster (2018)
Bron: NBTC-NIPO Research, weekmeting CVTO 2018
Nederlandse vrijetijdsmarkt
Ondernomen vrijetijdsactiviteiten in eigen land per cluster (2018)
Bijna 3,62 miljard vrijetijdsactiviteiten in 2018
Bijna 3.619 miljoen
vrijetijdsactiviteiten
in eigen land
Bron: NBTC-NIPO Research, weekmeting CVTO 2018
Nederlandse vrijetijdsmarkt
Ondernomen vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders in eigen land (2018)
Ondernomen
vrijetijdsactiviteiten
Ondernomen
vrijetijdsactiviteiten
per cluster
Vrijetijdsparticipatie
Populaire vrijetijdsactiviteiten Nederlanders
Lees meer
Vrijetijdsactiviteiten
in eigen land
Lees meer
Vrijetijdsactiviteiten
in het buitenland
Nederlanders ondernemen in hun vrije tijd diverse activiteiten buitenshuis. Variërend van het beoefenen van een sport, het wandelen langs het strand tot het bezoeken van een attractiepark. In het ContinuVrijeTijdsOnderzoek (CVTO) van NBTC-NIPO Research wordt het uithuizige vrijetijdsgedrag van Nederlanders in eigen land in kaart gebracht. Hierbij gaat het om activiteiten waarbij Nederlanders minimaal één uur van huis zijn geweest.
vrijetijdsmarkt
Nederlandse