• Volledig scherm
  • Zoeken in edities

NBTC Holland Marketing

NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.

Kerncijfers 2019

Kerncijfers 2019

  • Kerncijfers 2018

    Kerncijfers 2018

  • Kerncijfers 2017

    Kerncijfers 2017

Reisproces

Thema's

& sectoren

(Inter)nationaal

toerisme & recreatie

Economisch

belang

(Inter)nationaal toerisme & recreatie / Nederlandse vrijetijdsmarkt

Bron: NBTC-NIPO Research, weekmeting CVTO 2018

Nederlandse vrijetijdsmarkt

Top 10 populaire vrijetijdsactiviteiten onder Nederlanders in eigen land (2018)

 

Bron: NBTC-NIPO Research, jaarmeting CVTO 2018

 

* Vrijetijdsparticipatie geeft het percentage van de Nederlandse bevolking aan, dat in een bepaald jaar tenminste eenmaal een vrijetijdsactiviteit buiten de eigen woning

heeft ondernomen

 

 

 

Nederlandse vrijetijdsmarkt

Vrijetijdsparticipatie* door Nederlanders per cluster (2018)

Bron: NBTC-NIPO Research, weekmeting CVTO 2018

Nederlandse vrijetijdsmarkt

Ondernomen vrijetijdsactiviteiten in eigen land per cluster (2018)

Bijna 3,62 miljard vrijetijdsactiviteiten in 2018

Bijna 3.619 miljoen

vrijetijdsactiviteiten

in eigen land

Bron: NBTC-NIPO Research, weekmeting CVTO 2018

Nederlandse vrijetijdsmarkt

Ondernomen vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders in eigen land (2018)

Ondernomen

vrijetijdsactiviteiten

Ondernomen

vrijetijdsactiviteiten

per cluster

Vrijetijdsparticipatie

Populaire vrijetijdsactiviteiten Nederlanders

Lees meer

Vrijetijdsactiviteiten

in eigen land

Lees meer

Vrijetijdsactiviteiten

in het buitenland

Nederlanders ondernemen in hun vrije tijd diverse activiteiten buitenshuis. Variërend van het beoefenen van een sport, het wandelen langs het strand tot het bezoeken van een attractiepark. In het ContinuVrijeTijdsOnderzoek (CVTO) van NBTC-NIPO Research wordt het uithuizige vrijetijdsgedrag van Nederlanders in eigen land in kaart gebracht. Hierbij gaat het om activiteiten waarbij Nederlanders minimaal één uur van huis zijn geweest.

vrijetijdsmarkt

Nederlandse

  • 12 - 35
Overzicht edities

Kerncijfers 2019

Kerncijfers 2018

Kerncijfers 2017