NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
Reisproces
Bron: NBTC-NIPO Research, CVO
* Als percentage van alle ondernomen binnenlandse vakanties
Activiteiten
Top 5 activiteiten Nederlanders tijdens vakantie in eigen land (2016)
Bron: NBTC, Onderzoek Inkomend Toerisme
Activiteiten
Top 15 ondernomen activiteiten door internationale bezoekers tijdens vakantie in Nederland (2014)
Betreft internationale bezoekers met vakantiemotief
Stap 6
Waardering
Stap 5
Activiteiten
Stap 4
Verblijf
Stap 3
Vervoer
Stap 2
Boeken
Stap 1
Inspiratie/
oriëntatie
Activiteiten internationale verblijfsgasten
Figuur 7.1
Gebruikte informatiebronnen
Activiteiten binnenlandse verblijfsgasten
Stap 5
oriëntatiefase
Activiteiten