NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
Reisproces
Uitgaven per persoon per verblijf
Uitgaven per persoon per dag
€1.640 mln.
€1.310 mln.
€6.380 mln.
Totale uitgaven
Bron: NBTC-NIPO Research, CVO
Bestedingen in buitenland naar type accommodatie
Figuur 7.17
Bestedingen Nederlandse toeristen in buitenland naar type accommodatie in 2013 (in €)
Uitgaven per persoon per verblijf
Uitgaven per persoon per dag
€513 mln.
€459 mln.
€1.009 mln.
€795 mln.
€2.775 mln.
Totale uitgaven
Bron: NBTC-NIPO Research, CVO
Verblijf
Uitgaven Nederlanders tijdens vakantie in eigen land naar type accommodatie (2016)
€235 mln.
€990 mln.
€8.835 mln.
Totale uitgaven
Uitgaven per persoon per verblijf
Uitgaven per persoon per dag
Bron: NBTC, Onderzoek Inkomend Toerisme
Verblijf
Uitgaven internationale bezoekers tijdens vakantie in Nederland naar type accommodatie (2014)
Bron binnenlandse vakantie: NBTC-NIPO Research CVO
Bron vakanties buitenlanders in Nederland: CBS, bewerking NBTC
Verblijf
Aantal gasten naar land van herkomst en type accommodatie (2016)
Stap 6
Waardering
Stap 5
Activiteiten
Stap 4
Verblijf
Stap 3
Vervoer
Stap 2
Boeken
Stap 1
Inspiratie/
oriëntatie
Figuur 7.17
Bestedingen in buitenland naar type accommodatie in 2013 (in €)
Uitgaven internationale bezoekers per verblijfstype
Aantal gasten naar land van herkomst en type accommodatie
Uitgaven Nederlanders per verblijfstype
Stap 4
oriëntatiefase
Verblijf