NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
Reisproces
Bron: Binnenlandse vakanties (2016): NBTC-NIPO Research, CVO
Bron: Vakanties van internationale bezoekers (2014): Onderzoek Inkomend Toerisme
Vervoer
Vervoermiddel waarmee de langste afstand van de reis is afgelegd
Stap 6
Waardering
Stap 5
Activiteiten
Stap 4
Verblijf
Stap 3
Vervoer
Stap 2
Boeken
Stap 1
Inspiratie/
oriëntatie
Figuur 7.2
Top 7 sites en/of applicaties
Figuur 7.1
Gebruikte informatiebronnen
Keuze vervoermiddel
Stap 3
oriëntatiefase
Vervoer