NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
(Inter)nationaal toerisme & recreatie / Nederlandse zakenreismarkt
Bron: NBTC-NIPO Research, CZO
Nederlandse zakenreismarkt
Eén of meerdaagse zakenreizen van Nederlanders naar het buitenland (2013 & 2016)
Bron: NBTC-NIPO Research, CZO
Nederlandse zakenreismarkt
Meerdaagse zakenreizen van Nederlanders in eigen land (2013 & 2016)
2013
2016
Bron: NBTC-NIPO Research, CZO
* Binnenlandse zakenreizen: meerdaagse zakenreizen in eigen land
** Buitenlandse zakenreizen: een- of meerdaagse zakenreizen naar het buitenland
Nederlandse zakenreismarkt
Aantal zakenreizen ondernomen door de Nederlandse beroepsbevolking (2013 & 2016)
Aantal zakenreizen (x miljoen)
Ondernomen zakenreizen
Meerdaagse zakenreizen
in eigen land
Zakenreizen naar
het buitenland
Er zijn verschillende aanleidingen voor mensen om te reizen, maar het meest voorkomende is wel voor ontspanning/plezier (vakantie). Daarnaast is er een grote groep die voor het werk een reis onderneemt. In het ContinuZakenreisOnderzoek (CZO) NBTC-NIPO Research wordt het zakenreisgedrag van de Nederlandse beroepsbevolking in kaart gebracht. Hierbij gaat het om een- of meerdaagse zakenreizen naar het buitenland en meerdaagse zakenreizen in eigen land. Voor de zakelijke markt is er een speciale e-magazine ontwikkeld met alle belangrijke cijfers, trends en ontwikkelingen op de zakelijke markt. Deze is hier te vinden.
zakenreismarkt
Nederlandse