NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
(Inter)nationaal toerisme & recreatie / Nederlandse vrijetijdsmarkt
Bron: NBTC-NIPO Research, weekmeting CVTO 2015
Buitenlandse dagtochten: Een aantal buitenlandse activiteiten zijn zonder tussentijds thuis te komen en zonder te overnachten in combinatie met andere activiteiten in het buitenland ondernomen. Deze gecombineerde buitenlandse activiteiten zijn samengenomen en geteld als buitenlandse dagtochten.
Nederlandse vrijetijdsmarkt
Top 10 populaire vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders in het buitenland (2015)
Bron: NBTC-NIPO Research, weekmeting CVTO 2015
Nederlandse vrijetijdsmarkt
Ondernomen vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders in het buitenland per cluster (2015)
Ruim 28 miljoen vrijetijdsactiviteiten naar het buitenland
Ondernomen
vrijetijdsactiviteiten
per cluster
Populaire vrijetijdsactiviteiten in het buitenland
Nederlandse vrijetijdsmarkt
Hier kunt u de belangrijkste vrijetijdsactiviteiten vinden die Nederlanders in het buitenland ondernemen. Ook hier geldt dat zij voor een activiteit minimaal één uur van huis zijn geweest.
in het buitenland
Vrijetijdsactiviteiten