• Volledig scherm
  • Zoeken in edities

NBTC Holland Marketing

NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.

Kerncijfers 2019

Kerncijfers 2019

  • Kerncijfers 2018

    Kerncijfers 2018

  • Kerncijfers 2017

    Kerncijfers 2017

Reisproces

Thema's

& sectoren

(Inter)nationaal

toerisme & recreatie

Economisch

belang

(Inter)nationaal toerisme & recreatie / Nederlandse vrijetijdsmarkt

Bron: NBTC-NIPO Research, weekmeting CVTO 2015

 

Buitenlandse dagtochten: Een aantal buitenlandse activiteiten zijn zonder tussentijds thuis te komen en zonder te overnachten in combinatie met andere activiteiten in het buitenland ondernomen. Deze gecombineerde buitenlandse activiteiten zijn samengenomen en geteld als buitenlandse dagtochten.

Nederlandse vrijetijdsmarkt

 

Top 10 populaire vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders in het buitenland (2015)

Bron: NBTC-NIPO Research, weekmeting CVTO 2015

Nederlandse vrijetijdsmarkt

 

Ondernomen vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders in het buitenland per cluster (2015)

Ruim 28 miljoen vrijetijdsactiviteiten naar het buitenland

Ondernomen

vrijetijdsactiviteiten

per cluster

Populaire vrijetijdsactiviteiten in het buitenland

Nederlandse vrijetijdsmarkt

Hier kunt u de belangrijkste vrijetijdsactiviteiten vinden die Nederlanders in het buitenland ondernemen. Ook hier geldt dat zij voor een activiteit minimaal één uur van huis zijn geweest.

in het buitenland

Vrijetijdsactiviteiten

  • 14 - 37
Overzicht edities

Kerncijfers 2019

Kerncijfers 2018

Kerncijfers 2017