• Volledig scherm
  • Zoeken in edities

NBTC Holland Marketing

NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.

Kerncijfers 2019

Kerncijfers 2019

  • Kerncijfers 2018

    Kerncijfers 2018

  • Kerncijfers 2017

    Kerncijfers 2017

Reisproces

Thema's

& sectoren

(Inter)nationaal

toerisme & recreatie

Economisch

belang

(Inter)nationaal toerisme & recreatie / Internationaal toerisme

Bron: UNWTO

 

 

Internationaal toerisme

Ontwikkeling internationaal toerisme per continent (2013 - 2016)

Aantal toeristen x miljoen

25%

4%

5%

50%

16%

Bron: UNWTO

 

 

 

Internationaal toerisme

Aandeel internationale aankomsten naar continent (2016)

Totaal circa 1,2 miljard aankomsten

Aantal aankomsten (x miljoen)

Bron: UNWTO

Internationaal toerisme

Ontwikkeling internationaal toerisme wereldwijd (2001-2016)

Aantal internationale aankomsten (x miljoen)

 

Ontwikkeling

internationaal

toerisme wereldwijd

Ontwikkeling internationaal toerisme per continent

Aandeel internationale aankomsten naar continent

Het internationaal toerisme is de afgelopen decennia sterk gegroeid. Cijfers van de UNWTO laten een wereldwijde groei zien van gemiddeld zo’n 3 a 4% per jaar. Het aantal internationale aankomsten is in 2012 de 1 miljard gepasseerd. De groei zet door naar bijna 1,2 miljard aankomsten in 2015. Europa blijft vooralsnog de bestemming met de meeste aankomsten. De grootste groei is te zien voor Europa, Azië en Amerika.

toerisme

Internationaal

  • 5 - 37
Overzicht edities

Kerncijfers 2019

Kerncijfers 2018

Kerncijfers 2017