NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
(Inter)nationaal toerisme & recreatie / Internationaal toerisme
Bron: UNWTO
Internationaal toerisme
Ontwikkeling internationaal toerisme per continent (2013 - 2016)
Aantal toeristen x miljoen
25%
4%
5%
50%
16%
Bron: UNWTO
Internationaal toerisme
Aandeel internationale aankomsten naar continent (2016)
Totaal circa 1,2 miljard aankomsten
Aantal aankomsten (x miljoen)
Bron: UNWTO
Internationaal toerisme
Ontwikkeling internationaal toerisme wereldwijd (2001-2016)
Aantal internationale aankomsten (x miljoen)
Ontwikkeling
internationaal
toerisme wereldwijd
Ontwikkeling internationaal toerisme per continent
Aandeel internationale aankomsten naar continent
Het internationaal toerisme is de afgelopen decennia sterk gegroeid. Cijfers van de UNWTO laten een wereldwijde groei zien van gemiddeld zo’n 3 a 4% per jaar. Het aantal internationale aankomsten is in 2012 de 1 miljard gepasseerd. De groei zet door naar bijna 1,2 miljard aankomsten in 2015. Europa blijft vooralsnog de bestemming met de meeste aankomsten. De grootste groei is te zien voor Europa, Azië en Amerika.
toerisme
Internationaal