NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
(Inter)nationaal toerisme & recreatie / Nederlandse vrijetijdsmarkt
Bron: NBTC-NIPO Research, weekmeting CVTO 2015
* zowel in NL als in het buitenland (afgerond op 5 miljoen)
Nederlandse vrijetijdsmarkt
Top 10 populaire vrijetijdsactiviteiten onder Nederlanders* (2015)
Betreft zowel activiteiten in binnen- en buitenland
Bron: NBTC-NIPO Research, jaarmeting CVTO 2015
Nederlandse vrijetijdsmarkt
Vrijetijdsparticipatie door Nederlanders per cluster (2015)
Betreft vrijetijdsparticipatie in binnen- en buitenland
Bron: NBTC-NIPO Research, weekmeting CVTO 2015
Nederlandse vrijetijdsmarkt
Ondernomen vrijetijdsactiviteiten door Nederlanders per cluster (2015)
Betreft vrijetijdsactiviteiten in binnen- en buitenland
Bron: NBTC-NIPO Research, weekmeting CVTO 2015
Nederlandse vrijetijdsmarkt
Ondernomen vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders (2015)
Bijna 3.475 miljoen
vrijetijdsactiviteiten
in eigen land
Ruim 28 miljoen
vrijetijdsactiviteiten
naar het buitenland
Ondernomen
vrijetijdsactiviteiten
Ondernomen
vrijetijdsactiviteiten
per cluster
Vrijetijdsparticipatie
Populaire vrijetijdsactiviteiten Nederlanders
Lees meer
Vrijetijdsactiviteiten
in eigen land
Lees meer
Vrijetijdsactiviteiten
in het buitenland
Nederlanders ondernemen in hun vrijetijd diverse activiteiten buitenshuis. Variërend van het beoefenen van een sport, het wandelen langs het strand tot het bezoeken van een attractiepark. In het ContinuVrijeTijdsOnderzoek (CVTO) van NBTC-NIPO Research wordt het uithuizige vrijetijdsgedrag van Nederlanders in kaart gebracht. Hierbij gaat het om activiteiten waarbij Nederlanders minimaal één uur van huis zijn geweest.
vrijetijdsmarkt
Nederlandse