NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
Thema's en sectoren
Bron: Respons
Evenementen
Top 10 bezochte evenementen in Nederland door internationale bezoekers (2013-2014)
430
629
Aantal vakanties (x 1.000)
2016
2015
2014
2013
2012
2011
Bron: NBTC-NIPO Research, CVO
Evenementen
Ontwikkeling aantal vakanties van Nederlanders n.a.v. evenementenbezoek (2011-2016)
Aantal vakanties (x 1.000)
Bron: NBTC-NIPO Research, CVTO
Evenementen
Evenementenbezoek van Nederlanders als vrijetijdsbesteding in eigen land (2015)
Aantal activiteiten (x 1.000)
+/- 132 miljoen evenementen
Bron: NBTC-NIPO Research, CVTO
Tot evenementen behoren muziekevenementen/festivals, jaarmarkten/braderieën/corso's, culturele evenementen/festivals, beurzen/tentoonstellingen/shows, kerstmarkten.
Evenementen
Vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders in eigen land (2015)
Circa 3.5 miljard vrijetijdsactiviteiten in eigen land
Bron: Respons, samengesteld in opdracht van VVEM
Evenementen
Kerncijfers evenementenmarkt in Nederland (2013)
Kerncijfers evenementenmarkt in Nederland
Vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders
Evenementenbezoek van Nederlanders
Populaire Nederlandse evenementen bij internationale bezoekers
Vakanties Nederlanders met evenementenbezoek
Evenementen