NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
Thema's en sectoren
Bron: Monitor Inkomend Dagtoerisme
Retail
Ondernomen activiteiten van Duitse dagtoeristen tijdens bezoek aan Nederland (2015-2016)
De Globe Shopper City Index is een index die aangeeft hoe een stad gewaardeerd wordt als winkelstad. De maximale score die steden konden behalen is 100 punten.
Bron: The Economist Intelligence United Limited
Retail
Globe Shopper City Index – Europa (2011)
Bron: NBTC, Onderzoek Inkomend Toerisme
* Gewogen gemiddelde uitgaven
Retail
Gemiddelde uitgaven van internationale bezoekers aan winkelen en souvenirs tijdens verblijf in Nederland (2014)
Bron: NBTC, Onderzoek Inkomend Toerisme
Retail
Top 10 ondernomen activiteiten van internationale toeristen in Nederland (2014)
Gemiddelde uitgaven p.p.**:
€ 40,10
Winkels:
35%
Horeca:
47%
Overig:
18%
Bron: NBTC-NIPO Research, Toeristisch bezoek aan steden
* Onderzochte steden: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, s-Hertogenbosch, Maastricht, Eindhoven, Zwolle, Haarlem, Groningen, Arnhem, Breda, Alkmaar, Amersfoort, Leiden, Dordrecht, Leeuwarden, Deventer, Delft, Hilversum, Hoorn, Zaanstad, Zutphen, Gouda, Almelo, Zoetermeer, Kampen, Schiedam, Helmond, Amstelveen, Almere, Vlaardingen
** Afgeronde uitgaven
Retail
Gemiddelde uitgaven van Nederlanders bij toeristisch bezoek aan Nederlandse steden* (2016)
Bron: NBTC-NIPO Research, Toeristisch bezoek aan steden
* Onderzochte steden: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Den Bosch, Zwolle, Eindhoven, Groningen, Maastricht, Arnhem, Haarlem, Breda, Alkmaar, Leiden, Amersfoort, Leeuwarden, Delft, Dordrecht, Deventer, Hoorn, Zaanstad, Gouda, Zutphen, Amstelveen, Almere, Almelo, Kampen, Schiedam, Vlaardingen, Amstelveen, Almere
Retail
Bezoekmotieven van Nederlanders bij toeristisch bezoek aan Nederlandse steden* (2016)
€ 15,6 miljard uitgaven
Circa 473 miljoen vrijetijdsactiviteiten
Bron: NBTC-NIPO Research, CVTO
Onder winkelen voor plezier valt het bezoeken van: Outlet Center, binnenstad, markt, meubelboulevard, tuincentrum en/of stadsdeel-/wijkcentrum.
Retail
Winkelen als vrijetijdsbesteding van Nederlanders (2015)
Circa 3,5 miljard vrijetijdsactiviteiten in eigen land
Bezoekmotieven bij toeristisch bezoek aan steden
Populaire activiteiten internationale toeristen
Uitgaven internationale bezoekers
Figuur 8.17
Cultuur als vrijetijd Nederlanders in eigen land
Uitgaven tijdens bezoek aan steden
Activiteiten Duitse dagtoeristen
Globe Shopper City index
Vrijetijdsactiviteiten en uitgaven
Retail