NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
Thema's en sectoren
Bron: Monitor Inkomend Dagtoerisme
Wellness
Ondernomen activiteiten van Duitse dagtoeristen tijdens bezoek aan Nederland (2015)
Bron: Onderzoek wellnessvakanties november 2010, NBTC-NIPO Research i.s.m. NHTV
Doelgroep: Nederlanders van 18 jaar en ouder die een wellnessvakantie willen ondernemen
Definitie wellnessvakantie: minimaal de helft van de vakantie moet besteed worden aan wellnessactiviteiten
Wellness
Top 5 bestemmingslanden met de hoogste voorkeur voor een wellnessvakantie (2010)
Bron: Onderzoek wellnessvakanties november 2010, NBTC-NIPO Research i.s.m. NHTV
Doelgroep: Nederlanders van 18 jaar en ouder die een wellnessvakantie willen ondernemen
Definitie wellnessvakantie: minimaal de helft van de vakantie moet besteed worden aan wellnessactiviteiten
Wellness
Gewenste activiteiten van Nederlanders tijdens wellnessvakantie (2010)
5%
58%
13%
17%
5%
Zeer waarschijnlijk
Waarschijnlijk
Misschien
Onwaarschijnlijk
Zeer onwaarschijnlijk
Weet niet
Hoe groot is de kans dat u de komende 3 jaar een wellnessvakantie onderneemt?
Bron: Screening Special interest vakanties, NBTC-NIPO Research
Definitie wellnessvakantie: minimaal de helft van de vakantie moet besteed worden aan wellnessactiviteiten.
Basis: Nederlanders 18 jaar en ouder
Wellness
Potentieel wellnessvakanties van Nederlanders (2014)
114
221
Aantal vakanties (x 1.000)
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
Bron: NBTC-NIPO Research, CVO
Wellness
Ontwikkeling aantal verwenvakanties (bezoek aan beauty-/wellness resort) van Nederlanders (2010-2016)
Aantal vakanties (x 1.000)
46 miljoen
wellnessactiviteiten
Bron: NBTC-NIPO Research, CVTO
Onder wellness valt: schoonheids-/beauty behandelingen, yoga/tai chi/meditatie e.d., kuurbaden, zonnebank, saunabezoek.
Wellness
Aandeel wellnessactiviteiten van Nederlanders in eigen land (2015)
Circa 3.5 miljard vrijetijdsactiviteiten in eigen land
2013
2012
2011
2010
Bron: NBTC-NIPO Research, CVO
Bestemming
Figuur 4.4
Binnenlandse vakanties van Nederlanders naar toeristengebied als bestemming (x 1.000)
Vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders
Potentieel wellnessvakanties van Nederlanders
Gewenste activiteiten tijdens wellnessvakantie
Aantal wellnessvakanties van Nederlanders
Activiteiten Duitse dagtoeristen
Populaire bestemmingslanden voor een wellnessvakantie
Wellness