• Volledig scherm
  • Zoeken in edities

NBTC Holland Marketing

NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.

Kerncijfers 2019

Kerncijfers 2019

  • Kerncijfers 2018

    Kerncijfers 2018

  • Kerncijfers 2017

    Kerncijfers 2017

Reisproces

Thema's

& sectoren

(Inter)nationaal

toerisme & recreatie

Economisch

belang

Thema's en sectoren

 

Bron: Monitor Inkomend Dagtoerisme

 

 

 

 

Retail

 

 

 

Ondernomen activiteiten van Duitse dagtoeristen tijdens bezoek aan Nederland (2015-2016)

De Globe Shopper City Index is een index die aangeeft hoe een stad gewaardeerd wordt als winkelstad. De maximale score die steden konden behalen is 100 punten.

 

Bron: The Economist Intelligence United Limited

 

 

 

Retail

 

 

 

 

 

Globe Shopper City Index – Europa (2011)

 

Bron: NBTC, Onderzoek Inkomend Toerisme

 

* Gewogen gemiddelde uitgaven

 

 

 

 

Retail

 

 

 

 

 

Gemiddelde uitgaven van internationale bezoekers aan winkelen en souvenirs tijdens verblijf in Nederland (2014)

 

Bron: NBTC, Onderzoek Inkomend Toerisme

 

 

 

Retail

 

 

 

 

Top 10 ondernomen activiteiten van internationale toeristen in Nederland (2014)

 

Gemiddelde uitgaven p.p.**:

€ 50,60

 

Entree:

€ 7,10

 

Horeca:

€ 17,60

 

Winkels:

€ 21,30

 

Overig:

€ 4,60

 

Bron: NBTC-NIPO Research, Toeristisch bezoek aan steden

 

** de bezoekers die niet meer wisten hoeveel geld ze hebben uitgegeven zijn hierbij buiten beschouwing gelaten

* Onderzochte steden: Alkmaar, Almelo, Amersfoort, Amsterdam, Breda, Delft, Den Bosch, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Eindhoven, Gouda, Groningen, Haarlem, Hoorn, Kampen, Leeuwarden, Leiden, Maastricht, Rotterdam, Schiedam, Utrecht, Zaanstad, Zoetermeer, Zutphen en Zwolle

 

 

 

 

 

Retail

 

 

Gemiddelde uitgaven van Nederlanders bij toeristisch bezoek aan Nederlandse steden* (2017)

 

Bron: NBTC-NIPO Research, Toeristisch bezoek aan steden

 

* Onderzochte steden: Alkmaar, Almelo, Amersfoort, Amsterdam, Breda, Delft, Den Bosch, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Eindhoven, Gouda, Groningen, Haarlem, Hoorn, Kampen, Leeuwarden, Leiden, Maastricht, Rotterdam, Schiedam, Utrecht, Zaanstad, Zoetermeer, Zutphen en Zwolle.

 

 

 

 

Retail

 

 

 

Bezoekmotieven van Nederlanders bij toeristisch bezoek aan Nederlandse steden* (2017)

 

€ 15,6 miljard uitgaven

Circa 473 miljoen vrijetijdsactiviteiten

Bron: NBTC-NIPO Research, CVTO

 

Onder winkelen voor plezier valt het bezoeken van: Outlet Center, binnenstad, markt, meubelboulevard, tuincentrum en/of stadsdeel-/wijkcentrum.

Retail

 

Winkelen als vrijetijdsbesteding van Nederlanders (2015)

Circa 3,5 miljard vrijetijdsactiviteiten in eigen land

Bezoekmotieven bij toeristisch bezoek aan steden

Populaire activiteiten internationale toeristen

Uitgaven internationale bezoekers

Figuur 8.17

Cultuur als vrijetijd Nederlanders in eigen land

Uitgaven tijdens bezoek aan steden

Activiteiten Duitse dagtoeristen

Globe Shopper City index

Vrijetijdsactiviteiten en uitgaven

Retail

  • 30 - 37
Overzicht edities

Kerncijfers 2019

Kerncijfers 2018

Kerncijfers 2017