• Volledig scherm
  • Zoeken in edities

NBTC Holland Marketing

NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.

Kerncijfers 2019

Kerncijfers 2019

  • Kerncijfers 2018

    Kerncijfers 2018

  • Kerncijfers 2017

    Kerncijfers 2017

Reisproces

Thema's

& sectoren

(Inter)nationaal

toerisme & recreatie

Economisch

belang

Thema's en sectoren

 

Bron: Monitor Inkomend Dagtoerisme

 

 

 

 

Wellness

 

 

 

Ondernomen activiteiten van Duitse dagtoeristen tijdens bezoek aan Nederland (2015)

 

 

Bron: Onderzoek wellnessvakanties november 2010, NBTC-NIPO Research i.s.m. NHTV

 

Doelgroep: Nederlanders van 18 jaar en ouder die een wellnessvakantie willen ondernemen

Definitie wellnessvakantie: minimaal de helft van de vakantie moet besteed worden aan wellnessactiviteiten

 

 

Wellness

Top 5 bestemmingslanden met de hoogste voorkeur voor een wellnessvakantie (2010)

 

Bron: Onderzoek wellnessvakanties november 2010, NBTC-NIPO Research i.s.m. NHTV

 

Doelgroep: Nederlanders van 18 jaar en ouder die een wellnessvakantie willen ondernemen

Definitie wellnessvakantie: minimaal de helft van de vakantie moet besteed worden aan wellnessactiviteiten

 

 

Wellness

Gewenste activiteiten van Nederlanders tijdens wellnessvakantie (2010)

5%

58%

13%

17%

5%

Zeer waarschijnlijk

 

Waarschijnlijk

 

Misschien

 

Onwaarschijnlijk

 

Zeer onwaarschijnlijk

 

Weet niet

 

Hoe groot is de kans dat u de komende 3 jaar een wellnessvakantie onderneemt?

 

 

 

Bron: Screening Special interest vakanties, NBTC-NIPO Research

 

Definitie wellnessvakantie: minimaal de helft van de vakantie moet besteed worden aan wellnessactiviteiten.

Basis: Nederlanders 18 jaar en ouder

 

 

Wellness

Potentieel wellnessvakanties van Nederlanders (2014)

65

266

Aantal vakanties (x 1.000)

2017

 

2016

 

2015

 

2014

 

2013

 

2012

Bron: NBTC-NIPO Research, CVO

 

Wellness

Ontwikkeling aantal verwenvakanties (bezoek aan beauty-/wellness resort) van Nederlanders (2012-2017)

Aantal vakanties (x 1.000)

46 miljoen

wellnessactiviteiten

Bron: NBTC-NIPO Research, CVTO

 

Onder wellness valt: schoonheids-/beauty behandelingen, yoga/tai chi/meditatie e.d., kuurbaden, zonnebank, saunabezoek.

 

 

Wellness

Aandeel wellnessactiviteiten van Nederlanders in eigen land (2015)

 

Circa 3.5 miljard vrijetijdsactiviteiten in eigen land

 

 

 

2013

 

2012

 

2011

 

2010

Bron: NBTC-NIPO Research, CVO

 

Bestemming

Figuur 4.4

Binnenlandse vakanties van Nederlanders naar toeristengebied als bestemming (x 1.000)

Vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders

Potentieel wellnessvakanties van Nederlanders

Gewenste activiteiten tijdens wellnessvakantie

Aantal wellnessvakanties van Nederlanders

 

Activiteiten Duitse dagtoeristen

Populaire bestemmingslanden voor een wellnessvakantie

 

Wellness

  • 31 - 37
Overzicht edities

Kerncijfers 2019

Kerncijfers 2018

Kerncijfers 2017