• Volledig scherm
  • Zoeken in edities

NBTC Holland Marketing

NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.

Kerncijfers 2019

Kerncijfers 2019

  • Kerncijfers 2018

    Kerncijfers 2018

  • Kerncijfers 2017

    Kerncijfers 2017

Reisproces

Thema's

& sectoren

(Inter)nationaal

toerisme & recreatie

Economisch

belang

Thema's en sectoren

 

Uitgaven per verblijf (in €)

 

Totale uitgaven (x miljoen €)

Bron: CBS

 

 

Kust

 

 

Bron: NBTC-NIPO Research, CVO

 

 

Uitgaven van (inter)nationale verblijfsbezoekers aan de Nederlandse kust (2017)

Aantal verblijven (x 1.000)

Hotel

 

Bungalow

 

Camping

Bron: CBS

 

Hotel omvat: hotels, jeugdaccommodaties en pensions

 

 

Bron: NBTC-NIPO Research, CVO

 

Hotel omvat: hotels, motels en pensions

 

 

Kust

 

Verblijven aan de Nederlandse kust naar type accommodatie (2017)

Aantal vakanties/verblijven (x 1.000)

Verblijven van internationale bezoekers

Toeristische verblijven van Nederlanders

Voorjaar

 

Zomer

 

Herfst

 

Winter

Bron: CBS

 

Bron: NBTC-NIPO Research, CVO

 

Kust

Aantal verblijven aan de Nederlandse kust naar seizoen (2017)

Bron: CBS

 

 

Kust

 

 

Top 4 herkomstlanden van internationale verblijfsbezoekers aan de Nederlandse kust (2017)

Internationale verblijven (x 1.000)

Bron: CBS

 

* In 2012 heeft CBS de registratie van accommodaties die worden meegenomen in de Statistiek Logiesaccommodaties uitgebreid. Het aantal geregistreerde accommodaties en dus ook het aantal geregistreerde gasten komt daarmee vanaf 2012 hoger uit.

 

 

 

Kust

 

Ontwikkeling internationale verblijfsbezoekers aan de Nederlandse kust (2007-2017)

Aantal internationale verblijfsbezoekers aan de kust (x 1.000)

2017

 

2016

 

2015

 

2014

Aantal vakanties (x 1.000)

1.072

1.706

2.778

Bron: NBTC-NIPO Research, CVO

 

 

Kust

 

Ontwikkeling binnenlandse vakanties van Nederlanders aan de kust (2014-2017)

Aantal binnenlandse toeristische vakanties aan de kust (x 1.000)

Bron: NBTC-NIPO Research, CVO

 

 

Kust

 

Bezoek aan strand van Nederlanders tijdens vakantie in eigen land (2017)

Bron: NBTC, Onderzoek Inkomend Toerisme

 

 

 

Kust

 

 

 

 

 

Top 10 ondernomen activiteiten van internationale bezoekers in Nederland (2014)

Betreft internationale bezoekers met vakantiemotief

 

Binnenlandse vakanties aan de kust

Herkomstlanden van internationale verblijfsbezoekers aan de kust

Verblijven aan de kust naar seizoen

Strandbezoek tijdens vakantie in eigen land

Internationale verblijfsbezoekers aan Nederlandse kust

 

Uitgaven aan verblijven aan de kust

 

Verblijven aan de kust naar type accommodatie

 

Populaire activiteiten internationale toeristen

Kust

  • 33 - 37
Overzicht edities

Kerncijfers 2019

Kerncijfers 2018

Kerncijfers 2017