• Volledig scherm
  • Zoeken in edities

NBTC Holland Marketing

NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.

Kerncijfers 2019

Kerncijfers 2019

  • Kerncijfers 2018

    Kerncijfers 2018

  • Kerncijfers 2017

    Kerncijfers 2017

Reisproces

Thema's

& sectoren

(Inter)nationaal

toerisme & recreatie

Economisch

belang

Reisproces

 

Bron: NBTC, Onderzoek Inkomend Toerisme

 

Inspiratie/oriëntatie

Gebruikte informatiebronnen door internationale bezoekers voor een vakantie in Nederland (2014)

Bron: NBTC-NIPO Research, Trends in zoeken en boeken

 

 

 

Inspiratie/oriëntatie

Top 10 gebruik van internet/applicaties op smartphone/tablet tijdens vakantie in eigen land (2015)

Toeristische vakanties waarbij gebruik is gemaakt van internet op eigen devices (95%)

 

Bron: NBTC-NIPO Research, CVO

 

Inspiratie/oriëntatie

Gebruikte informatiebronnen van Nederlanders ter voorbereiding van vakantie (2018)

Betreft toeristische vakanties

Stap 6

Waardering

Stap 5

Activiteiten

Stap 4

Verblijf

Stap 3

Vervoer

Stap 2

Boeken

Stap 1

Inspiratie/

oriëntatie

Populaire sites en/of applicaties tijdens vakantie in eigen land

Gebruikte informatiebronnen Nederlanders

Gebruikte informatiebronnen internationale bezoekers

Stap 1

oriëntatiefase

Inspiratie- en

  • 15 - 35
Overzicht edities

Kerncijfers 2019

Kerncijfers 2018

Kerncijfers 2017