NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
Thema's en sectoren
Bron: NBTC, Onderzoek Inkomend Toerisme
Cultuur
Museumbezoek internationale toeristen in Nederland (2014)
Bron: NBTC-NIPO Research, CVO
Cultuur
Bezoek aan (culturele) bezienswaardigheden tijdens vakantie in eigen land (2018)
Bron: Respons - NBTC, Top 50 Dagattracties
Cultuur
Top 10 meest bezochte Nederlandse musea (2018)
Aantal Nederlandse en internationale bezoekers (x 1.000)
Bron: NBTC-NIPO Research, CVTO
Bioscoop of filmhuis
Museum
Concert (pop/jazz/rock)
Monument/bezienswaardigheid
Toneelvoorstelling
Klassiek concert/opera/operette
Musical
Cabaretvoorstelling
Ballet/dansvoorstelling
Galerie/atelier
Bezoek aan oudheidkundige/archeologische objecten
1%
2%
2%
5%
5%
6%
6%
7%
8%
22%
37%
Cultuur
Ondernomen culturele vrijetijdsactiviteiten door Nederlanders (2015)
Circa 131 miljoen culturele vrijetijdsactiviteiten in zowel eigen land als buitenland
Bron: NBTC-NIPO Research, CVTO
*Onder cultuur vallen; ballet/dansvoorstellingen, bioscoop of filmhuis bezoek, concerten (pop/jazz/blues/rock), klassiek concert/opera/operette, monumenten/bezienswaardigheden, bezoek aan oudheidkundige/archeologische objecten, cabaratvoorstellingen, galerieën of ateliers, musea, kunsthallen, tentoonstellingen, toneelvoorstelling.
Cultuur
Cultuur als vrijetijdsbesteding van Nederlanders in eigen land (2018)
Totaal 3,7 miljoen vrijetijdsactiviteiten in eigen land
Cultuur als vrijetijdsbesteding van Nederlanders
Ondernomen culturele activiteiten door Nederlanders
Populaire Nederlandse musea
Museumbezoek internationale toeristen in Nederland
Bezoek aan (culturele) bezienswaardigheden
Figuur 8.1
Aanbod horeca
in Nederland
Cultuur