NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
Thema's en sectoren
Bron: NBTC-NIPO Research, CVTO
Sport
Top 10 populaire sporten onder Nederlanders (2018)
Sporten met hoogste participatie als percentage van de Nederlandse bevolking
Bron: SCP/CBS, Vrijetijdsomnibus (VTO)
Sport
Lidmaatschap sportvereniging (2014)
Bron: Gezondheidsenquête/leefstijlmonitor, CBS, i.s.m. RIVM
Sport
Wekelijkse sportdeelname Nederlanders (2016)
Bron: NBTC-NIPO Research, CVO
Sport
Sportieve activiteiten van Nederlanders tijdens vakantie in eigen land (2018)
Bron: NBTC-NIPO Research, CVTO
Onder sport valt; atletiek, auto-/motorsport, basketbal/handbal/korfbal/volleybal, darten/jeu de boules/biljarten/snookeren/poolen, denksport, golf, gymnastiek/turnen, hockey/honkbal/softbal/rugby, joggen/hardlopen, outdoor sportactiviteiten, paardensport, racketsporten, schaatsen/skeeleren/skaten, snowboarden/skiën/langlaufen, schietsport en boogschieten, sporten in fitnesscentrum, sporten/recreëren in water, sportklimmen en boulderen, vecht- en verdedigingssporten, voetbal, wandelsport, wielrennen/mountainbiken, yoga/pilates/mindfulness/Tai Chi, meditatie e.d.
Sport
Sport als vrijetijdsbesteding van Nederlanders in eigen land (2018)
Circa 3,7 miljard vrijetijdsactiviteiten in eigen land
Sport als vrijetijdsbesteding van Nederlanders
Sportieve activiteiten tijdens vakantie in eigen land
Sportdeelname van Nederlanders
Populaire sporten
Sportlidmaatschap van Nederlanders
Sport