NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
Thema's en sectoren
Bron: Respons
Evenementen
Top 10 bezochte evenementen in Nederland door internationale bezoekers (2013-2014)
529
646
Aantal vakanties (x 1.000)
2018
2017**
2016
2015
2014
2013
* bijv. musical, cultureel evenement
** Let op: trendbreuk in 2017 i.v.m. verbreding populatie
Bron: NBTC-NIPO Research, CVO
Evenementen
Ontwikkeling aantal vakanties van Nederlanders n.a.v. evenementenbezoek* (2013-2018)
Aantal vakanties (x 1.000)
Bron: NBTC-NIPO Research, CVTO
Evenementen
Evenementenbezoek van Nederlanders als vrijetijdsbesteding in eigen land (2018)
Aantal activiteiten (x 1.000)
+/- 139 miljoen evenementen
Bron: NBTC-NIPO Research, CVTO
Tot evenementen behoren muziekevenementen/festivals, jaarmarkten/braderies/corso's, culturele evenementen/festivals, beurzen/tentoonstellingen/shows, kerstmarkten, sportevenementen etc.
Evenementen
Vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders in eigen land (2018)
Circa 3,7 miljard vrijetijdsactiviteiten in eigen land
Bron: Respons, samengesteld in opdracht van VVEM
Evenementen
Kerncijfers evenementenmarkt in Nederland (2013)
Kerncijfers evenementenmarkt in Nederland
Vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders
Evenementenbezoek van Nederlanders
Populaire Nederlandse evenementen bij internationale bezoekers
Vakanties Nederlanders met evenementenbezoek
Evenementen