NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
Thema's en sectoren
Bron: Monitor Inkomend Dagbezoek Duitsland (regio’s Nordrhein-Westfalen & Niedersachsen)
Steden
Activiteiten van Duitse dagtoeristen in Nederland (2015-2016)
237
276
528
590
6923
2018
2017
2016
2015
2014
2013
Bron: CBS
** Rotterdam inclusief Hoek van Holland
*** Den Haag inclusief Kijkduin en Scheveningen
Steden
Internationale bezoekers in hotels in de grote Nederlandse steden (2013-2018)
Zowel toeristische als zakelijke bezoekers (x 1.000)
Gemiddelde uitgaven p.p.**:
€ 54,60
Entree:
€ 7,50
Horeca:
€ 20,20
Overig:
€ 4,90
Winkels:
€ 21,90
Bron: NBTC-NIPO Research, Toeristisch bezoek aan steden, 2018
* Onderzochte steden: Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Den Bosch, Eindhoven, Amersfoort, Zwolle, Breda, Maastricht, Groningen, Haarlem, Leeuwarden, Leiden, Alkmaar, Delft, Deventer, Almere, Gouda, Lelystad, Hoorn, Zaanstad, Schiedam, Zutphen, Almelo, Kampen
** de bezoekers die niet meer wisten hoeveel geld ze hebben uitgegeven zijn hierbij buiten beschouwing gelaten
Steden
Gemiddelde uitgaven van Nederlanders tijdens toeristisch bezoek aan Nederlandse stad* (2018)
Bron: NBTC-NIPO Research, Toeristisch bezoek aan steden
De resultaten hebben betrekking op 26 onderzochte steden
Steden
Top 10 activiteiten van Nederlanders tijdens toeristisch bezoek aan Nederlandse stad (2018)
Bron: NBTC-NIPO Research, Toeristisch bezoek aan steden 2018
* Inclusief Kijkduin en Scheveningen
De resultaten hebben betrekking op 26 onderzochte steden
Steden
Top 7 bezochte binnenlandse steden (2018)
Aantal vakanties (x 1.000)
Totaal aantal binnenlandse vakanties
Aantal binnenlandse vakanties in de stad
Bron: NBTC - NIPO Research CVO
* Let op: trendbreuk i.v.m. verbreding populatie
Steden
Ontwikkeling aantal binnenlandse vakanties in de stad (2014-2018)
Aantal toeristische vakanties x 1.000
Binnenlandse vakanties in de stad
Populaire activiteiten van Nederlanders tijdens stedenbezoek
Uitgaven van Nederlanders tijdens stedenbezoek
Populaire binnenlandse steden
Activiteiten van Duitse dagtoeristen
Internationale bezoekers in de grote Nederlandse steden
Steden