• Volledig scherm
  • Zoeken in edities

NBTC Holland Marketing

NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.

Kerncijfers 2019

Kerncijfers 2019

  • Kerncijfers 2018

    Kerncijfers 2018

  • Kerncijfers 2017

    Kerncijfers 2017

Reisproces

Thema's

& sectoren

(Inter)nationaal

toerisme & recreatie

Economisch

belang

Thema's en sectoren

 

Bron: Monitor Inkomend Dagbezoek Duitsland (regio’s Nordrhein-Westfalen & Niedersachsen)

Steden

Activiteiten van Duitse dagtoeristen in Nederland (2015-2016)

 

237

276

528

590

6923

2018

 

2017

 

2016

 

2015

 

2014

 

2013

Bron: CBS

 

** Rotterdam inclusief Hoek van Holland

*** Den Haag inclusief Kijkduin en Scheveningen

 

 

Steden

Internationale bezoekers in hotels in de grote Nederlandse steden (2013-2018)

Zowel toeristische als zakelijke bezoekers (x 1.000)

Gemiddelde uitgaven p.p.**:

€ 54,60

 

Entree:

€ 7,50

 

Horeca:

€ 20,20

 

Overig:

€ 4,90

 

Winkels:

€ 21,90

 

Bron: NBTC-NIPO Research, Toeristisch bezoek aan steden, 2018

 

* Onderzochte steden: Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Den Bosch, Eindhoven, Amersfoort, Zwolle, Breda, Maastricht, Groningen, Haarlem, Leeuwarden, Leiden, Alkmaar, Delft, Deventer, Almere, Gouda, Lelystad, Hoorn, Zaanstad, Schiedam, Zutphen, Almelo, Kampen

** de bezoekers die niet meer wisten hoeveel geld ze hebben uitgegeven zijn hierbij buiten beschouwing gelaten

 

 

 

 

 

 

Steden

 

 

Gemiddelde uitgaven van Nederlanders tijdens toeristisch bezoek aan Nederlandse stad* (2018)

 

Bron: NBTC-NIPO Research, Toeristisch bezoek aan steden

 

De resultaten hebben betrekking op 26 onderzochte steden

 

 

Steden

Top 10 activiteiten van Nederlanders tijdens toeristisch bezoek aan Nederlandse stad (2018)

 

Bron: NBTC-NIPO Research, Toeristisch bezoek aan steden 2018

 

* Inclusief Kijkduin en Scheveningen

De resultaten hebben betrekking op 26 onderzochte steden

 

 

Steden

Top 7 bezochte binnenlandse steden (2018)

 

Aantal vakanties (x 1.000)

Totaal aantal binnenlandse vakanties

 

Aantal binnenlandse vakanties in de stad

Bron: NBTC - NIPO Research CVO

 

* Let op: trendbreuk i.v.m. verbreding populatie

Steden

Ontwikkeling aantal binnenlandse vakanties in de stad (2014-2018)

Aantal toeristische vakanties x 1.000

Binnenlandse vakanties in de stad

Populaire activiteiten van Nederlanders tijdens stedenbezoek

Uitgaven van Nederlanders tijdens stedenbezoek

Populaire binnenlandse steden

Activiteiten van Duitse dagtoeristen

 

Internationale bezoekers in de grote Nederlandse steden

 

Steden

  • 32 - 35
Overzicht edities

Kerncijfers 2019

Kerncijfers 2018

Kerncijfers 2017