NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
Thema's en sectoren
Bron: NBTC, Onderzoek Inkomend Toerisme
Fietsen
Fietsen tijdens verblijf in Nederland naar herkomstland (2014)
Zowel zakelijke als toeristische bezoekers
Bron: Monitor Inkomend Dagbezoek Duitsland (regio’s Nordrhein-Westfalen & Niedersachsen)
Fietsen
Ondernomen activiteiten van Duitse dagtoeristen in Nederland (2015-2016)
Aantal (fiets)vakanties (x 1.000)
Totaal binnenlandse vakanties
Binnenlandse fietsvakanties
Bron: NBTC-NIPO Research, CVO (april-september meeting)
Onder fietsvakantie wordt een vakantie verstaan waarbij meer dan de helft van de dagen aan fietsen is besteed.
Basis: toeristische vakanties
Fietsen
Aantal ondernomen fietsvakanties van Nederlanders in eigen land (2013-2016)
Aantal (fiets)vakanties (x 1.000)
(x miljoen)
Aantal fietstochten voor plezier (x miljoen)
Economische waarde (in miljoen euro’s)
Bron: NBTC-NIPO Research, CVTO
Fietsen
Aantal en economische waarde van fietsdagtochten van Nederlanders in eigen land (2010-2018)
In Nederland is er ruim 88.000 kilometer aan fietsmogelijkheden, waarvan 33.000 kilometer vrijliggende fietspaden.
Nederland kent twee belangrijke fietsroutenetwerken: Fietsknooppunten en Landelijke Fietsroutes;
Bron: Stichting Landelijk Fietsplatform
Fietsen
Fietsen in Nederland
Fietsen in Nederland
Economische waarde van fietsdagtochten in eigen land
Fietsvakanties in eigen land
Fietsen tijdens verblijf in Nederland naar herkomstland
Activiteiten van Duitse dagtoeristen
Fietsen