NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.
Reisproces
Thema's
& sectoren
(Inter)nationaal
toerisme & recreatie
Economisch
belang
(Inter)nationaal toerisme & recreatie / Inkomend toerisme
Totale omvang:
46,8 miljoen dagtochten
Totale uitgaven aan dagtochten:
€ 3,95 miljard
Bron: Monitor inkomend dagbezoek Duitsland (regio's Nordrhein-Westfalen & Niedersachsen)
Inkomend toerisme
Omvang en uitgaven van Duitse dagbezoekers aan Nederland (juni 2015 - mei 2016)
Bron: Monitor inkomend dagbezoek Duitsland (regio's Nordrhein- Westfalen & Niedersachsen)
* Participatie geeft aan hoeveel procent van de Duitsers (woonachtig in de onderzochte regio's) een dagtocht heeft ondernomen naar Nederland
Inkomend toerisme
Participatie en frequentie van dagtochten door Duitsers naar Nederland (2015-2016)
Bron: Monitor inkomend dagbezoek Duitsland
Inkomend toerisme
Ondernomen activiteiten van Duitse dagtoeristen tijdens bezoek aan Nederland (2015-2016)
Omvang en uitgaven
Participatie en
frequentie
Ondernomen
activiteiten
Inkomend toerisme
Naast verblijfsbezoeken worden er door buitenlanders ook veel dagbezoeken aan Nederland gebracht. In 2015/2016 heeft NBTC Holland Marketing een onderzoek uitgevoerd naar het inkomend dagbezoek vanuit Duitsland (Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen). Onder een ‘dagbezoek’ wordt daarbij verstaan: een uitstapje (zonder overnachting) waarbij de bezoeker minstens twee uur in Nederland heeft doorgebracht voor ontspanning en/of plezier. Denk hierbij aan het bezoeken van een stad, museum, attractie of evenement, strand of natuurgebied of winkelen voor plezier. Bezoeken om zakelijke redenen, alsmede het bezoek aan familie, vrienden of kennissen blijven buiten beschouwing.
dagbezoek
Inkomend